Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Virksomhedsnavn: Månebørn ApS
CVR: 44661179
Adresse: Gl. Landevej 37, 8960, Drastrup
Mail: info@maaneboern.dk
Telefon: 93 91 48 91

Betaling

Du kan betale med Visa/Dankort, MasterCard, MobilePay, Apple Pay og Google Pay. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Reservation af beløb

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Der er følgende betalingsmuligheder på maaneboern.dk:

  • Mastercard/Visa
  • Dankort/Visa
  • MobilePay
  • Visa Electron
  • Apple pay
  • Google Pay

Der tillægges ikke et gebyr ved betaling med ovenstående kort på maaneboern.dk

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/  


Reservationer af beløb med internationale betalingskort
Hvis du betaler med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene vil være reserveret på din konto eller dit kort, indtil beløbet hæves i forbindelse med afsendelse af din ordre, eller indtil pengene frigives som følge af aftale med din kortudsteder. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 
Hvis en ordre annulleres eller fortrydes, er udløbsperioden for reservationen forskellig, alt efter hvilken type kort der er blevet betalt med.

Hvis du benytter MasterCard, kan der gå op til 30 dage, før pengene er frigivet. Oftes dog omkring ti dage.

Hvis du benytter VISA, er perioden mellem 1-3 hverdage, før pengene er frigivet.

Fragt

Priser for levering i Danmark:

Hos Månebørn benytter vi os af fragtselskaberne PostNord og GLS.

Vi tilbyder fri fragt ved køb over 499,- kr.

Levering med GLS: 

  • Levering til GLS-pakkeshop 39,- kr.
  • Levering til erhvervsadresse 49,- kr.
  • Levering til privatadresse 59,- kr.

GLS leverer til pakkeshops hverdage og lørdag (til de pakkeshops der holder åbent lørdag).

GLS leverer til privatadresser og erhvervsadresser på hverdage.

GLS leverer indenfor 1-3 hverdage (kun i Danmark). OBS. i forbindelse med travle perioder (såsom jul og Black Friday), kan der være længere leveringstid på leveringer. 

 

Levering med Postnord:

Postnord til posthus/i en pakkeboks:

  • 2 kg 36,- kr.
  • 5 kg 38,00,- kr.
  • 10 kg 55,00,- kr.

Postnord til erhvervsadresse

  • 2 kg 39,00,- kr.
  • 5 kg 45,00,- kr.
  • 10 kg 60,00,- kr.

Postnord til hjemmelevering: 

  • 2 kg 48,00,- kr.
  • 5 kg 55,00,- kr.
  • 10 kg 70,00,- kr.

Postnord leverer indenfor 1-5 hverdage (kun i Danmark).

OBS. i forbindelse med travle perioder (såsom jul og Black Friday) kan der være længere leveringstid på leveringer. 

 

Levering til udlandet
Hvis du ønsker en forsendelse til udlandet, så kontakt vores kundeservice. Fragtprisen varierer fra land til land, og tilbuddet om fri fragt gælder desværre ikke ordrer, som sendes til udlandet. 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@maaneboern.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du kan finde nederst på siden (denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende).

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:
Månebørn ApS
Gl. Landevej 37, 8960, Drastrup

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamationsret 
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:
Månebørn ApS
Gl. Landevej 37, 8960, Drastrup

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

 

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Månebørn ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på maaneboern.dk er Sarah Louise Zebis.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@maaneboern.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Månebørn ApS på info@maaneboern.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Via Klageportalen for Nævnenes Hus.


For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her. 
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 06.11.2024

Fortrydelsesformular


(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular
 

 


Privatlivspolitik Cookiepolitik